مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 تیر 1400 ساعت 04:102021-07-07اقتصادي

یادداشت| واکاوی طرح واگذاری معادن


تقارن زمان بندی اجرای طرح واگذاری 30 درصدی معادن کشور، با نقل و انتقالات رؤسای دو قوه و تمرکز دستگاه های مختلف کشور بر این موضوع نیز جای تأمل دارد که لزوم حساسیت بیشتر و حتی ورود سریع و پیشگیرانه دستگاه های نظارتی را گوشزد می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، مجتبی محمدزاده سقالکساری در یادداشتی نوشت: معادن به صورت بالقوه از مؤثرترین پیشران های اقتصادی کشورها، منبع ایجاد شغل های گوناگون، توسعه زیرساخت ها و شبکه توزیع فرآورده های سرزمینی هستند.

مطابق آمارهای جهانی تا پایان سال 2014 ایران دارای ذخایر 68 نوع ماده معدنی و 37 میلیارد تن ذخایر اثبات شده به ارزش 770 میلیارد دلار است که این آمارها گواه حضور ایران در جمع 15 کشور غنی و سرشار دنیا در زمینه معادن است.

غنی ترین کشور جهان در حجم ذخایر روی، نهمین در مس، دهمین در اورانیوم، یازدهمین در سرب، دوازدهمین در آهن و .

؛ کشور ایران با در اختیار داشتن 7٪ از کل ذخایر معدنی جهان، سهم و تأثیر فعالیت معادن خود در تولید ناخالص ملی یا GDP را کمتر از 1٪ می بیند! بهتر است بدانیم 83٪ از معادن کشور در مناطق محروم وجود دارند که طبق قانون 15٪ از مالیات این معادن باید برای اهداف توسعه و پیشرفت همان مناطق صرف شود؛ اما متأسفانه ساکنان محروم آن مناطق از معایب و مخاطرات احداث معادن سهم بسیار بیشتری نصیب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت| واکاوی طرح واگذاری معادن

یادداشت| واکاوی طرح واگذاری معادن